سر تیتر خبرهاکتابخانهنخستین خبرها

کتاب «جنگ طولانی: داستان آمریکا و افغانستان از ۱۱ سپتامبر»؛ نوشته دیوید لوین

۱۴ سنبله (شهریور) ۱۴۰۰ – ۵/ ۹/ ۲۰۲۱

حرب امريكا و افغانستان

– عنوان کتاب: «جنگ طولانی: داستان آمریکا و افغانستان از ۱۱ سپتامبر»
– نویسنده: دیوید لوین
– ناشر: St. Martin’s Press
– سال انتشار: ۲۰۲۱
– زبان: انگلیسی
– تعداد صفحات: ۴۶۴

دیوید لوین بیش از ۲۵ سال خبرنگار خارجی، و به عبارتی تنها خبرنگار خارجی با طالبان در زمان تصرف کابل در ۱۹۹۶ بوده است. در سال ۲۰۰۶، او مدت زمانی را با یکی از فرماندهان محلی طالبان که در هلمند سفر می کرد، گذراند. تنها این واقعیت که او مهمان بود حافظ جان او گشت. او درگیری ها را در سه قاره پوشش داده است و جوایز عمده ای برای گزارش تلویزیونی و رادیویی از جمله “روزنامه نگار سال” در جوایز انجمن تلویزیونی سلطنتی در سال ۱۹۹۹ دریافت کرده است. اولین کتاب او «خط مقدم» برای جایزه اورول انتخاب شد.

با خروج سربازان از افغانستان در پایان طولانی ترین جنگ آمریکا، کتاب «جنگ طولانی» دیوید لوین از شکست هایی که در آغاز زمینه ساز این درگیری طولانی مدت شد، پرده برداری می کند.

سه رئیس جمهور آمریکا سعی کردند طالبان را شکست دهند – ۱۵۰ هزار سرباز بین المللی را در اوج درگیری اعزام کردند و یک تریلیون دلار هزینه کردند. اما اشتباهات اولیه در سیاست که به اسامه بن لادن اجازه فرار داد، کار را بسیار دشوارتر کرد. آنها با پیروزی های آسان فریب خوردند، از متحدان فاسد محلی بی رحم حمایت و از کمک ها سوء استفاده کردند.

داستان جنگ طولانی توسط ژنرال هایی روایت می شود که در سخت ترین سال های نبرد به سر می بردند، چرا که با اعزام بیش از حد نیروهای بین المللی سعی کردند روند را تغییر دهند. ژنرال هایی که شامل دیوید پترائوس، استنلی مک کریستال، جو دانفورد و جان آلن می شوند، به گونه ای در جنگ آزمایش شدند که هیچ وقت دیگر اینچین آزمایش نشده بودند. مک کریستال با شهرت «راهب جنگجو» یکی از با استعدادترین رهبران نظامی نسل خود محسوب می شد. او یکی از دو ژنرالی بود که عزل شد.

گردهم آوردن ائتلاف کشورهایی که به نبرد آمریکا در افغانستان پیوسته بودند، تنها بخشی از معمای چند بعدی ژنرال هایی بود که با دشمنی زیرک و مصمم مبارزه می کردند در حالی که مسئول جان هزاران جوان آمریکایی و متحدانشان بودند. کتاب جنگ طولانی پشت صحنه فرماندهی آنها و دولت افغانستان را روایت می کند. جو بایدن، چهارمین رئیس جمهوری که جنگ را به عهده گرفت، در سال ۲۰۲۱، بیست سال پس از ۱۱ سپتامبر، در حالی که هنوز درگیری ها ادامه داشت، نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد، تصمیمی با عواقب غیرقابل پیش بینی…

مطالب فوق برگرفته از وب سایت های زیر می باشد:
https://www.foyles.co.uk
https://www.amazon.com

حرب امريكا و افغانستان |حرب امريكا و افغانستان  |حرب امريكا و افغانستان  |حرب امريكا و افغانستان  |حرب امريكا و افغانستان  |حرب امريكا و افغانستان  |حرب امريكا و افغانستان 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا