تصویر روز

تجلیل از بیست و سومین سالیاد شهادت قهرمان ملی افغانستان در پارلمان بریتانیا (۴ سپتامبر ۲۰۲۴)

۱۴  شهریور (سنبله) ۱۴۰۳ – ۴ / ۹/ ۲۰۲۴

از بیست و سومین سالیاد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود و هفته‌ی شهید با برگزاری کنفرانسی زیر عنوان «احمدشاه مسعود؛ نماد آزادی، عدالت، وحدت و برابری» در پارلمان بریتانیا تجلیل به عمل آمد.

در همین خصوص مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین افغانستان در صفحه ایکس خود نوشت:
این کنفرانس در دو بخش به زبان‌های انگلیسی و فارسی برگزار گردید. در بخش اول آقای نیل کایل نماینده مجلس عوام بریتانیا، آقای هادی شریفی به نمایندگی از بنیاد مسعود در بریتانیا، جناب محترم احمد مسعود رهبر جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان، محترم ناهید فرید نماینده پیشین مجلس نمایندگان از ولایت هرات، جناب محترم احمدضیا سراج رییس پیشین امنیت امنیت کشور، جناب محترم دکتر نصیر احمد اندیشه نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد در ژنو و خانم لینده کرنس فلم‌ساز صحبت کردند.
در بخش دوم جناب محترم محمدعلم ایزدیار معاون اول پیشین مجلس سنای افغانستان، جناب محترم حبیب الرحمن سیاف عضو پیشین پارلمان افغانستان و جناب محترم همایون خیری رییس دارالإنشای شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان سخنرانی کردند.
سخنرانان و اشتراک کنندگان با پرداختن به ابعاد مختلف شخصیت قهرمان ملی جایگاه و نقش او را در تاریخ معاصر کشور در مبارزات آزادی‌خواهانه مردم ما در دوران جهاد، دولت اسلامی و مقاومت ملی برجسته و تعیین کننده خواندند. آنان در صحبت‌های خود احمدشاه مسعود را شخصیت چند بعدی، مبارز آزادی‌خواه،‌ وطن‌دوست، معتدل و یکی از قهرمانان بی‌بدیل مبارزات رهایی بخش در تاریخ معاصر نامیدند.
همچنین سخنرانان با پرداختن به حوادث بعد از سقوط جمهوریت و اشغال کشور توسط طالبان با محکوم کردن ظلم و ستم، سیاست‌های استبدادی، انحصارگرا، ضد انسانی و زن‌ستیزانه‌ی رژیم طالبان بر ادامه‌ی مبارزه برای آزادی کشور، برپایی نظامی برخاسته از اراده‌ی مردم و حمایت همه جانبه از مقاومت ملی در برابر طالبان با استفاده از شیوه‌های مبارزاتی قهرمان ملی به عنوان الگویی برای آزادی از اشغال تأکید کردند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا